UV-SPIEGEL MET OPTISCHE VEZELS
UV-SPIEGEL MET OPTISCHE VEZELS
UV-SPIEGEL MET OPTISCHE VEZELS
UV-SPIEGEL MET OPTISCHE VEZELS

UV-SPIEGEL MET OPTISCHE VEZELS

UV-SPIEGEL MET OPTISCHE VEZELS

61 536171
  • Aandachtsdeficiënties/hyperactiviteitsstoornissen (ADHD - ADD) Autisme spectrum stoornissen
  • Garantie 2 jaar
+ 3 jaar
per stuk
€ 519,07 € 628,07
Op voorraad

Beschrijving

Een fascinerende en kalmerende ervaring!

Glasvezels zijn onmisbaar in een multizintuiglijke ruimte omdat kinderen zo al voelend en tastend heel wat ontdekken en visueel worden gestimuleerd.
Verlicht zorgen ze voor een magisch spektakel. De lange draden kunnen worden gevlochten, geknoopt, opgerold … Zelfs uitgeschakeld zijn ze zichtbaar in het donker.
Slechtzienden kunnen hiermee licht op een andere manier waarnemen, door ze aan te raken, te bewegen …

Met de spiegel worden de kleuren verdubbeld. Ze vloeien in elkaar over en de zintuiglijke ruimte lijkt groter. Wordt gebruikt met de uv-lampen met ref. 61538, 61994 of 61995.

Gerelateerde categorieën

Producten

  • Veilig
    Verspreiding van licht zonder dat daarbij warmte wordt afgegeven (geen risico op brandwonden voor kinderen), geen risico op snijwonden (draden van polymeer).
  • Aandachtsdeficiënties/hyperactiviteitsstoornissen (ADHD - ADD)
  • Autisme spectrum stoornissen

Technische gegevens

  • Samenstelling
    40 draden.
  • Afmetingen
    L: 100 cm - B: 65 cm.
  • Vervaardigd van
    HOUT (frame), PLEXIGAS (spiegel) en PLASTIC (vezels).
  • Kleur
    DIVERSE

+ Pedagogie

  • De zintuigen stimuleren

Mening van een specialist

Bij snoezelen draait het om het bevorderen van welzijn. (...) Het gaat erom een bepaalde sfeer te creëren met behulp van stoffen, texturen, kleuren, geuren, geluiden, als een uitnodiging tot een zintuiglijke reis. (...) Het is een methode waarbij niets wordt opgedrongen. De benaderingswijze is gebaseerd op het ontdekken van de externe wereld door gebruik van het lichaam en de 5 zintuigen. De begeleider is iemand die faciliteert, die luistert naar de reacties op de prikkels en de sfeer beïnvloedt indien nodig (...) De snoezelmethode berust bovenal op de sociale vaardigheden van de stimulerende persoon richting de persoon die wordt gestimuleerd. Het Snoezelen bestaat uit 3 afzonderlijke fases: ontdekking en ontspanning, ontspanning en zintuiglijke ervaringen, interactiviteit en terugkeer naar de realiteit (...).

Nathalie Casso-Vicarini, algemeen afgevaardigde van de organisatie Ensemble pour l'Education de la Petite Enfance, docente aan de universiteit Paris Ouest.

Je zult ook leuk vinden

.
Search engine powered by ElasticSuite